14 Ekim 2016 Cuma

EN SEVDİĞİM 15 KİTAP/MİM

Mim 

       kitap

         Beni mimleyen arkadaşlarıma şimdiden çok teşekkür ediyorum.Mim yazılarım da çok iyi olmaz genelde bu 2.mim yazım olacak öyle hatırlıyorum.Konuya nasıl başlayacağımı bilmiyorum.

        Ülke olarak çok okuyan insanlar değiliz açıkcası.Diğer ülkelere oranla çok az okuyan bir milletiz.Gelişmiş ülkelere baktığımızda okuma oranı baya bir yüksek seviyede.Bunun suçlusu aslında bir tek biz okumayan insanlar değiliz kendi kanımca.Ben asgari ücretle ailemi geçindirecek olsam açıkcası önce boğazıma bakarım.Yirmi beş lira gidip de kitaba vermek istemem .

         Bu yönden ülkenin önde gidenleri bu işe el atmalılar.Gökdelen büyüterek,büyük katlı binalar yaparak değil nesli,insanları geliştirerek ileri seviyeye muasır medeniyetler seviyesine ancak okuyarak ulaşmak mümkündür.Neyse bu konuyu fazla uzatmamak gerek bence çünkü ne kadar yazarsak yazalım.Yazılarımız hep burada kalacak.Şimdi sözü uzatmadan  en sevdiğim 15 kitaba geldi

1)Elif Şafak-Aşk
2)İskender Pala-Öd
3)Şafak Altun-İyi Fikir Her zaman kazanır
4)Talha Uğurluel -Kanuni
5)Mustafa Armağan-Yavuz Sultan Selim
6)Franz Kafka-Şato
7)Victor Hugo-Sefiller
8)Peyami Safa-9.Hariciye Koğuşu
9)Tolstoy-İnsan Ne İle Yaşar
10)Reşat Nuri Güntekin-Yaprak Dökümü
11)Turgut Özakman-Şu Çılgın Türkler
12)Canan Tan-Eroinle Dans
13)Sinan Yağmur-Aşkın Gözyaşları
14)Montaigne-Denemeler
15)Susane Tomaro-Yüreğinin Götürdüğü Yere git

Mimlenen arkadaşlarım:

Serhat Ocak

Şevval 

Semih Keçecioglu

14 yorum:

  1. 1-7-8-10-12 yi ben de okumuştum . çok sık bitiremesem de kitap dostu blogları takip ede ede son iki yıldır epeyce okudum hoş benim okuduğum sayıyı 2- 3 ayda okuyan çok:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ben de diğer insanlardan farklı türler okuyan biri değilim genelde bilindik sevilen kitapları okurum :)

      Sil
  2. bi tane bile sevdiğim kitap çıkmadı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra peki okuduğun var mı aralarında beğenmiyorsun :)

      Sil
  3. Haklısın çok okumayan bir toplumuz ve bu halimizin en büyük sebebi de bu bence. Okumayan insan sorgulamaz, analiz etmez. Ne güzel öyle televizyonda izdivaç programı ve 3 saatlik dizilerle uyumak! Sonra da oradan buradan kulağa çalınan şeylere inanmak...Sefiller hariç diğer kitapları okumadım maalesef. Susanne' nin kitabının çok methini duydum almak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle milleti güzel tutuyorlar bu programlarla söylenecek çok şey var da buralara yazmak olmuyor :)

      Sil
  4. Beni kırmayıp mimi çabuk bir şekilde cevapladığın için teşekkür ediyorum.Senin okuduğun kitaplarının bazıları benim de okuduğum kitaplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Yurdagül ablacığım senin gibi insan hiç kırılır mı ya :)

      Sil
  5. Liste harika! içlerinden 10 tane kitabı okumuş olmam da beni mutlu etti. ''Ne kadar yazarsak yazalım yazılarımız hep burada kalacak.'' demişsiniz ya üzülerek katılıyorum buna. Ama en azından kendi evlatlarımızı, ailemizi, çevremizi teşvik edersek biz de ufak bir adım atmış oluruz diye düşünüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şey yok ama en azından yakınımızdakileri etkilemek bile beni mutlu ediyor.İnsanları okumaya yazmaya yönlendiriyor :)

      Sil
  6. Şu Çılgın Türkler... Müthişti. Aborjinleri Yüreğinin Götürdüğü Yere Git ile eni konu tanır gibi olmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanırmısın Şu Çılgın Türkleri aldığım ceza yüzünden okumuştum.Çanakkale anma törenine gitmemiştim lise yıllarımda iyiki de o cezayı vermişler okuduğuma pişman değilim çanakkale anma törenine gitmemenin burukluğunu yaşadım okuduktan sonra açıkcası :)

      Sil
  7. Listen çok güzel olmuş, özellikle hediye ettiğim kitapları da beğenmiş ve listeye eklemiş olman beni çok mutlu etti :):) Beni de mimlemişsin çok teşekkürler; en kısa zamanda yapacağım :) Sevgilerle:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolladığın kitaplar çok hoşuma gitti başka kitaplar da hediye edebilirsin :)

      Sil