13 Ağustos 2016 Cumartesi

Sinekler Uyur Mu?

                                      Sinekler Uyur Mu?

   

     İlginç konu başlıklarıyla yazmaya başlayacağımı sizlere söylemiştim.Bunlardan ilki Sinekler Uyur Mu? konusu hepimizin bildiği gibi kışları kaybolan bu sinekler yazın ne oluyorsa birden gündemimize oturuyor ve ortaya çıkıyorlar.Sizce bunun sebebi ne ? bilimsel bir açıklamanız var mı bu konu hakkında ?

     Yaz günlerinin verdiği sıcaklı ve nemli günlerin etkisiyle ortaya çıkan sinekler geceleri hiçbirimize uyku tadı da yaşatmıyor hepimizin bildiği gibi peki bunlardan nasıl korunabiliriz? ya da bunların uyuma saati uyuduğu vakitler yok mudur diye merak etmişimdir hep.Öncelikle sizlere sineklerden nasıl korunabiliriz başlığında ufak bir bilgi verececeğim daha sonrasında sineklerin uyuyup uyumadığı hakkında küçük bir bilgiyle kapatacağım konuyu  biraz merak edin yahu...


Sinekten Korunmanın Yolları

   Öncelikle şunu belirtmeliyim sinekler gece daha yoğun bir şekilde çıkan karbondioksite gelir.Sizlere ilginç bir bilgi de verim erkek sivrisinek ısırmaz dişi sivrisinek ısırır.Kan depolamasına ihtiyacı vardır.Şimdi gelelim korunmanın yollarına maddeler halinde yazalım.

  
  • Terli nemli bölgeler sivrisineklerin özellikle tercih ettiği bölgelerdir. Sık sık duş alın.
  • Bahçe ve balkonunuzda sodyum lambaları bulundurun. Sivrisineklerin daha az gelmesini ve elektrik tasarrufu yapmanızı sağlar. Ayrıca camlarınıza sineklik taktırmak en kolay ve pratik çözümlerden biri olacaktır.
  • Karanfil yağı, lavanta yağı ve portakal kabuğunun kokusundan hoşlanmazlar. Yaz akşamlarında hem hoş bir vücut losyonu olarak kullanabileceğiniz bu yağlar sizi sivrisinek saldırılarından da koruyacaktır.
  • Yeşil limonun üstüne yerleştireceğiniz karanfiller de sinekleri evinizden uzak tutmanıza yardımcı olacaktır.

Son olarak teknolojinin nimetlerinden faydalanın! Sinek kovar yazılımı yükleyebileceğiniz cep telefonunuzda geceleri ya da akşamüstü programı çalıştırın ve sıcak yaz akşamlarının tadını çıkartın!


  Sineklerin, böceklerin uyuyup uyumadıkları ise uyumak fiilinin tanımına bağlıdır. Zaten uykunun gizemi de tam çözülmüş değildir. Hareketsiz kalıp, dış ortamdan bağlantıyı koparmayı uyku olarak nitelendirirsek böcekler de uyur, balıklar da.

Umarım eğlenceli ve bilgilendirici bir yazı dizini olmuştur.Yorumlarınızı bekliyorum sağlıcakla kalın :)
. 
Umarım eğlenceli ve bilgilendirici bir yazı dizini olmuştur.Yorumlarınızı bekliyorum sağlıcakla kalın :)
.
 

23 yorum:

  1. Valla Emrecim bu kadar şeyi yapacağıma hiç uyumam daha iyi :)) Şaka şaka.. Sesini duymadığım sürece sinek beni rahatsız etmiyor. Bunun içinde ben şöyle bir yöntem izliyorum. Koyuyorum kafamı yastığın altına tam terside olabilir başımın üzerine bir yastık koyuyorum :))) ve teslim oluyorum. Yesin dursun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genelde yaptığını yapıyorum :) kafamı sokup yatıyorum :)

      Sil
  2. Sinek kovar yazılımı da ilk defa duygum.Gayet güzel bir yazı olmuş canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa duymuştum araştırdım varmış :)

      Sil
  3. Bana kalırsa 7/24 uyanıktır bunlar. Uykuda kendimize tokat attırma sebebidir 😂 Faydalı bilgiler için teşekkürler. Fakat şunu da unutmamak lazım: Her canlının faydalı olduğu bir şey vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir Semih seni rahat bırakmıyorlar sanırım :D :D

      Sil
  4. İlginç yazılarının devamını heyecanla bekliyoruz kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipte kalmanı istiyorum o zaman Cem kardeşim yakında buna benzer bir yazı daha gelecek :)

      Sil
  5. Ne yaparsam yapayım sivri sinekler sever beni. Çünkü onları benim kanım çekiyor. Nedense yanıbaşımdakine hiç bir şey yapmıyor. Bir de bu açıdan incelemek gerek sivrisinekleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Profosor aynı şeyler kardeşim içinde aynı odada yatıyorsak rahat bir uyku çekebiliyorum :)

      Sil
  6. Çok güncel bir yazı eline sağlık. Bence su uyur sinekler uyumaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar sabahları nereye gidiyorlar o zaman Turgay abi :)

      Sil
  7. çok faydalı bilgi olmuş lavanta yağını felan balkonlarda kullanayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullan kullan faydasını göreceksin :)

      Sil
  8. Onlarla bir de arkadas olmayi deneyin. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniyorsun sanırım yararını görüyor musun :)

      Sil
  9. saool ya balkonda uyuyom sıcaktan faydalı bilgiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes bu aralar öyle evlerin içi çok sıcak oluyor klasik bir cümle olcak en sıcak temmuzu yaşamışız bu temmuzda :)

      Sil
  10. Sinekkovar yazılım güzel bir fikirmiş. İlk sinek bulduğumda deneyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeniz de fayda var ben de araştırdım ilk duyduğumda :)

      Sil
  11. Sinekler bana pek yaklaşmazlar. Sivri sineklerle aram çok iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abi aynı şeyler benim için de geçerli ya evdeki çoğu kişi rahatsız bu durumdan beni ısırmadan yatarım her gece :)

      Sil
    2. Abi aynı şeyler benim için de geçerli ya evdeki çoğu kişi rahatsız bu durumdan beni ısırmadan yatarım her gece :)

      Sil