2 Temmuz 2016 Cumartesi

Cafe Tigris :Kahve Altı Sohbetleri -1

Kahve Altı Sohbetleri -1

                Merhaba blog dostlarım. 

Tigris nereden diyenlerin sesini duyar gibiyim . 
Sevgili Emre sağolsun bloğuna beni misafir etti. Ayda bir burada yazılarımı paylaşacağım.
Bilindiği üzere anne tarafından Trabzonluyum. Ev sahibimiz Emre de Trabzonlu bildiğim kadarıyla ,bir an çocukluğuma doğru yola çıktım. 
Tam da bu zamanlar yaz tatilini Trabzon'da dedemin üç katlı ahşap evinde geçirirdik.  Sotka mahallesinde kaleye bitişik inşaa edilmiş o heybetli binanın duvarları dede,anneanne,torun, dayı, teyze, yeğen, yenge,enişte bütün ailenin hoş sadalarıyla yılar ve yıllar çınladı durdu.
Ahşap merdivenler, gün boyu çocukların patırtısından yorgun düşerdi.
Onca çocuğu büyüten bina ,  bir kandil gecesinde küçük abimin ilk çığlıklarına da tanıklık etmiştir.
Yüksek tavanlı , yukarıya doğru sürgülü pencereleri , bir odadan bir odaya geçerken gıcırdayan tahtaları adeta bize yılların yorgunluğunu hatırlatırdı .
Bodrum katta  su sarnıcı  olarak yapılan , eve şehir şebeke suyunun gelmesiyle birlikte fındık kabuğu depolama görevine devam eden sarnıçtan gelen ses , Trabzon eski evlerinin olmazsa olmazı fındık faresinden başkası değildi.
İki kanatlı ahşap kapıya birisinin geldiğini tok sesli kapı tokmağından gelen ses bildirirdi. Hemen camdan bakılır gelen buyur edilirdi. Öyle merdivenleri inmeye gerek kalmadan, bir ucu kapı koluna diğer ucu da merdiven başına bağlanan urgan çekildi mi kapı açılırdı. 
Gelen kişi aşağıda taşlık denilen yerde ayakkabılarını çıkarır, evin küçük kızı koşar hemen ayakkabıları çevirir merdiven basamaklarına sıralanmış terliklerden birini gelen kişiye verirdi. Ailenin en küçük torunu olarak bu görev genellikle benimdi. Misafir karşılamak ve uğurlamak benim için ayrı bir zevkti. 
Gelen kişi sofa denilen yerde baş köşedeki divana oturtulur ve koyu bir sohbetin içinde şen kahkahalarla yankılanırdı duvarlar.
Daha yazacak çok şey var ama devamını merakla kimler bekleyecek bakalım.
Şimdilik hoş ve hoşluklarla kalın sevgiyle. 
02.07.2016
Tigris


19 yorum:

  1. Kimleri görüyorum :D Tigris harikasın! Yakışır sana kahve altı sohbet!
    Ah Trabzon! Gidip bayıldığım şehirlerden!! Ne güzel anlatmışsın! Eskiye özlem bitmiyor ;(
    Demek misafirsin her ay burada ;)
    Harika bir seçim yapmışsın Emre tebrikler ;D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dağınık anne çok doğru bir tercih yaptım :) şans eseri blogunda gezerken gördüm bu fırsatı kaçırmak istemedim :) Sevdiğim yazarlardan biriydi zaten :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim canım . Şimdilerde o eski tadı bulamasam da Trabzon güzeldir.
      Kahve sohbetime beklerim şekerim , sevgiyle

      Sil
  2. Çok güzel bir yazıyla başladın tegri başarılarının devamını dilerim trabzona beklerim yine seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , bu gidişle Trabzonda kalacağım 😉❤️

      Sil
  3. Tigris hoş gelmiş ben de emrenin blopunda onu hoş bulmuşum. Eveet merakla bekleyeceğimmm. İkinizi de tebrik ederim kararınız içinn...
    GÜlücüklü Kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de hoşluklar getirenleri Görmekten çok mutlu oldummm.
      Sevgiyle

      Sil
  4. Çok tatlı bir misafirlik olmuş.Tigris'im.Kutlarım.Emre candandır.Sevinmiştir.Sevgiler ikinize de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ece ablacığım uzun zaman olmuştu blogumu ziyaret etmediğin özlettin kendini :)

      Sil
    2. Canım Ece Ablammmm. Sizi burada görmek bğyük mutluluk benim için

      Sil
    3. Gelirim Emreee .Yeter ki sen iste.Abla kardeşiz.
      Sağol Tigris'im, ne iyi etmişsin de Emre'ya gelmişsin.Çok sevindim inan.Sonbaharda buluşacağız senin bloğunda canım.

      Sil
  5. Güzel bir misafirlik olmuş,biz de keyifle okuduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim

      Sil
  6. Çok keyifli bir yazı olmuş. Devamını ben bekliyorum. İki güzel blog sahibi biri birine misafir olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Turgay abi.Tigris'in blogumda misafir olması benim için de çok güzel oldu sayesinde yeni blog yazarları da tanımış oluyorum :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim beğenmeniz beni mutlu etti

      Sil
  7. Çok güzel betimlemeler yapılmış. Betimlemeler beni hep cezbeder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gayet başarılı betimlemeler yapmış beğenmene sevindik Mustafa kardeşim :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim

      Sil