2 Haziran 2016 Perşembe

Bloggerda İçerik Hırsızlığı

Bloggerda İçerik Hırsızlığı


blogger kopyalama



    Siz de saatlerce yazınızla mı uğraşıyorsunuz?Belki de haftalarca? Ya bunu çalmak kaç saniye?


        Geçen haftalarda bir blogger arkadaşımın başına içerik hırsızlığı geldi.Blogger'ın biri arkadaşımın blogundaki yazıları çok basit bir yolla hepimizin bildiği gibi Ctrl + C yoluyla saniyeler süren bir işlem sayesinde yazılarımız kopyalanmış olabilir.Bugün arkadaşımın başına geldi.Yarın sizin de başınıza gelebilir.Bunun için  sitenizdeki içeriklerin çalınmaması için kendi çapımca bir yöntem paylaşacağım sizlerle yazıyı umarım şimdiden faydalı olur.Bu yapacağımız yöntemle sitemize sağ tık engellemiş olacağız.

<script language='JavaScript1.2'>  
//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script 
function disableselect(e){
return false

function reEnable(){
return true

//if IE4+
document.onselectstart=new Function (&quot;return false&quot;) 
//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script> 
                <script language='JavaScript'>curPage=1;
document.oncontextmenu = function(){return false}
if(document.layers) {
    window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
    window.onmousedown = function(e){
        if(e.target==document)return false;
    }
}
else {
    document.onmousedown = function(){return false}
}</script>

Yapmanız gereken işlem:

  1.  1)Kumanda panelinden sitenizin “Yerleşim” bölümüne gelin.
  2. 2)Geldikten sonra herhangibir yere  “Gadget Ekle” deyin.(HTML/JAVA seçiniz)
  3. 3)Sonra Html kodu ekle deyin.
  4. 4)Sonra yukarıda  verdiğim kodu yapıştırın.
  5. 5)Ama başlık eklemeyin.(Sitenizin tasarımında gözükür yoksa)
Emeğinizin bu kadar çabuk çalınmasını istemiyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. 




26 yorum:

  1. Ben sağ tık engeli eklemiştim ama çok yavaş açılıyordu o zaman da. Ben de geri kaldırdım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şuan test ediyorum böyle bir sorunla karşı karşıya değilim tema zaten hafif bir tema olduğu için :)

      Sil
  2. Emrecim çok güzel bir paylaşım olmuş lakin kod neden kopyalanmıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa unutmuşum ya kendi siteme denedim oluyor mu diye test amaçlı kalmış öyle hemen hallediyorum.Söylediğin çok iyi oldu ya :)

      Sil
    2. :) Yaptım bende acaba becerebildim mi?

      Sil
    3. Şöyle diyeyim bu yolla normal kopyalamayı engellemiş oluruz tam manada engelleyemeyiz birçok yolu var yazıyı kopyalamanın ama bu yazıyı çalan tipler üşengeç kesim olduğu için direk ctrl+c sağ tık yapabileceği bir şey ararlar :)

      Sil
    4. Doğru diyorsun, gerçi benim yazımı alıp ne yapacak :) Adamın ruhu daralır:)

      Sil
    5. Hiç belli olmuyor ya alıyorlar valla :)

      Sil
  3. Güzel paylaşım olmuş ama kullanmayacağım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlerde yazısı çalınan olmayın sonra :)

      Sil
  4. Bu konu her zaman başlı başına sorun içerikleri korumak gerçekten önemli.Paylaşmak istediğiniz kodları ayrı bir çerçeve içerisine alabilirsiniz. Böylelikle kopyalamada sıkıntılar çıkmaz. Buradan bakabilirsin emre: http://www.ugurkaynar.com/2016/03/paylaslan-kodlar-kutu-icerisinde.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk yazdığım da kodları çerçeve içine aldım kopyalayamadı arkadaşlar yorumunuz için de teşekkür ederim Uğur abi :)

      Sil
  5. Paylaşım faydalı olmuş. İçerik hırsızları var maalesef. Senin bu yayın 3 defa düşmüş okuma listeme nasıl oldu ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sıkıntı yaşadım siteyle alakalı kısa süreli o yüzden kusura bakmayın :)

      Sil
  6. Faydalı bir yazı olmuş. Aslında bu tip şeylerde Google anında anlıyor. Yine de gönlü az da olsa rahat olmak isteyenlerin işine yarayacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle adsense başvurunca kabul edilmiyor öyle siteler özgün içerikli yazı yazınız diye uyarılarda bulunuluyor :)

      Sil
  7. Tam diyecektim böyle bir şey varsa sende ben sağ tık yapıyorum diye ki koda bir göz ucuyla baktım. :)
    Teşekkürler paylaşım için. Şöyle bir şey var mıdır acaba? yazıyı kopyalayarken linkle birlikte kopyalaması yani nerede yayınladıysa yazıyı orda bizim linkimiz gözükecek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum uğur kardeşim onu araştırıp bizi de bilgilendirsen çok iyi olur :)

      Sil
    2. Her şeyi ben den beklemeyin diyorsun yani :D

      Sil
    3. Evet var öyle bir kod :D Neyi kopyalarsa kopyalasınlar altında kaynak link diye kendi linkiniz görünüyor.

      Sil
  8. benim de başıma geldi bir kaç kez. fakat artık nitelikli yazmıyorum sanırım, başıma gelmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de daha başıma gelmedi gelmesini istemem şahsen :)

      Sil
  9. Blogunun neredeyse %90 nı otamatik kopyalanan bir blog olarak:))) ilk an caydırıcılığı olsun diye ekledim ama dediğim gibi anlık bir caydırma yoksa alıp götürecek olanlar da yol yordam çok fazla:(((
    Hatta nette dolaşırken sağ tık engelini nasıl aşarsınız gibi bir yayına bile denk gelmiştim:)))
    Benim gibi hobi blogları maalesef bu olaya fazlasıyla maruz kalıyor şikayetlerimiz de bir yere kadar:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef sağ tık engeli aşılabiliyor ama benim düşüncem şöyle bu yazıyı kopyalayan tipler aşırı üşengeç kişiler oluyor genelde zahmet etmeden ulaşmaya çalışan kişiler sağ tık engelinden geçmek için de birkaç hamle yapmak gerekiyor uğraşmayabilirler en azından azaltır diye düşünüyorum :)

      Sil
  10. Bu işi arama motorları halletmeli. Google kopya blogları belirleyip sıralamada arkalara atabilir ya da kopya olduğu uyarısında bulunabilir. Ama en önemlisi üretmeden kısa yoldan bedavaya iyi işler yapmak yerine üreten bir internet topluluğuna ve teknoloji eğitimine ihtiyaç var diye düşünüyorum. İnternet sınırsızlık olmalı mı sorusunu sormak lazım. Bazı konularda evet bazılarında da Hayır cevabını veriyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın abi bunun önüne biz bloggerlar geçemeyiz bunu arama motorları daha kapsamlı çalışarak yapabilirler :)

      Sil