11 Haziran 2016 Cumartesi

Alıntılanan Yazılara Otomatik Kaynak Link Ekleme Kodu

alıntılanan yazılara otomatik kaynak link ekleme kodu, kaynak link kodu, içerik hırsızlığı

Bildiğiniz gibi eğer bir blog yazarı iseniz özgün olmak çok önemli. Bu javascript kodu ile blogunuzda bulunan içeriklerin izinsiz alıntılanması halinde alıntılanan yazınızın kaynak linki otomatik olarak görünecek. Böylece backlink sağlayacaksınız ve blogunuz sizi alıntılayanların her zaman üstünde kalacak. Belki kaynak linki silen uyanıklar çıkacaktır fakat bunu görünce alıntılamaktan cayanlar ya da kaynak linkle birlikte yayınlayanlar da olacaktır. Blogunuzdaki makaleleri korumak istiyorsanız mutlaka bulunması gereken bir eklenti diye düşünüyorum ve hemen size bu harika javascript kodunu sunuyorum.

1. YOL

  1. Şablon > HTML yi düzenle yolunu izleyin.
  2. CTRL+F yapın ve </head> tagını aratın.
  3. </head> tagının hemen üstüne aşağıdaki kodu yapıştırın ve şablonu kaydedin.
<script type="text/javascript">
function addLink() {
var body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
var selection;
selection = window.getSelection();
var pagelink = "<br /><br /> Kaynak Linki : <a href='"+document.location.href+"'>"+document.location.href+"</a><br />"; //
var copytext = selection + pagelink;
var newdiv = document.createElement('div');
newdiv.style.position='absolute';
newdiv.style.left='-99999px';
body_element.appendChild(newdiv);
newdiv.innerHTML = copytext;
selection.selectAllChildren(newdiv);
window.setTimeout(function() {
body_element.removeChild(newdiv);
},0);
}
document.oncopy = addLink;
</script>

2.YOL

  1. Yerleşim > Gadget ekle yolunu izleyin.
  2. HTML/JavaScript'e tıklayın.
  3. Yukarıdaki kodu yapıştırın ve kaydedin.

12 yorum:

  1. Alıntı yapmak isteyen yazının HTML bölümünden kaynak kodunu siler, yine amacına ulaşır. Ama bi nebze faydalı bir eklenti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dediğiniz gibi çalmak isteyen çalmanın bin bir türlü yolunu bulur amacına da ulaşır. Yine de önlem almakta fayda var. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  2. Sağol Mavi Papatya. :) Emre Yıldırım araştırmazsa ben araştırırım bulurum ve yayınlarım demişsin resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, bu kodu daha önceden biliyordum siz sorduğunuzda dedim bunu da bloga ekleyelim hemen. Ama Emre bu sıralar bloga pek vakit ayıramıyor bu yüzden ben paylaştım. Umarım faydalı olur, ben de kendi bloguma bu eklentiyi ekledim. Buraya da ekleriz herhalde Emreye sormak lazım :)

      Sil
    2. Ben görür görmez yaptım zaten :D

      Sil
    3. Yazılarımızın kopyalanmasını engelleyebilecek yöntemlerden biri hırsızlığı önleyemesekte birkaç tedbir almak gerekir

      Sil
  3. Bu konu oldukça önemli fiili hırsızlık çoğalmışken sanal hırsızlığın lafı mı olur. O nedenle faydalı bir yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, faydalı olabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  4. Ben TYNT'yi kullanıyorum. Hem istatistikleri tutuyor hem de içerik kopyalanınca uyarıyor. Kopyalama işlemi yapılınca metin altında uyarı cıkıyor ama silinebilir o uyarı. Bu işi arama motorları çözecek kopya içeriği tesbit edebiliyorlar arama sonuçlarından çıkarabilirler. Yandex'te var ilk siz yayınladıysanız metni giriyorsunuz komplesini artık kopyaları Yandex dikkate almıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum Mustafa abi inceleyecem müsait vaktimde :)

      Sil