7 Nisan 2016 Perşembe

Okul mu Hapishane mi

          Okul mu Hapishane mi 




    Arkadaşlar  bu konuda yazmaya karar vermemde izlediğim bir video çok etkili olmuştu.İzlediğim o videoda şöyle diyordu :"Bir yer hayal edin o yerin koridorlarında nöbetçi öğretmenler ve o yerden çıkınca insanımızdaki mutluluk o yer bir okul mu yoksa hapishane mi düşüncesini andırıyor hepimize"

Buradan da anlaşıldığı gibi okullarımız sanki hapishane gibi her koridorun başında bir gardiyan her çıkış anında da sanki özgürlüğüne kavuşmuş güler yüzlü bizler.

Fark ettiysek yıllarca içinde bulunduğumuz kurumun böyle bir  halde olduğunu yeni yeni anlamaya başlamıştık.Eğitimden çok sanki zorla orada tutsak bir yaşam içindeymiş gibi hissediyor insan kendini.Sürekli bir kurallar giriş saati çıkış saati belli olan tıp ki hapishanelerdeki hava teneffüsü saatleri gibi ...

Hal  böyle olunca okuldan kaçmamak olmaz.İçinizdeki sesi duyar gibiyim.Ben de okuldan sıkılıp birçok kez okuldan kaçtım.Çünkü sıkıcı bulmaktayım okulu düşüncelerim hala öyle ve değişmeyecek gibi .Sonuçta bir insanı zorla  4 duvar arasında tutmak ne kadar kolay olabilir ki .

Sözlerime son verirken

Bu anlayışın bu sistemin er ya da geç değişmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Okullara daha farklı sistemlerin getirilmesi kanaatindeyim.Bizden geçti diye hiçbir zaman düşünmemek gerekir bizden geçmiş olsa bile sürekli yetişen bir gençlik var.Bu yüzden Şikayetçiyiz Eğitimden.Yazım biraz sıkıcı olmuş olabilir arkadaşlar sizden de bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum.Bir daha ki yazılarda görüşmek üzere  sağlıcakla kalın ...

15 yorum:

  1. Yaşınızı bilemiyorum ama, hapishane gözüyle görme konusu biraz acımasızca geldi bana. Öğretmenlerin zaten nöbetçi olarak sınıf dışında da güvenlik ve kontrolü sağlaması için bina içerisinde de bulunması gerektiğine inananlardanım. Kaldı ki, bir öğretmenin gardiyan gibi olanları var, kabul. Ancak bunu genele yaymamalı diye düşünüyorum. Ayrıca, yaş aralığını da dikkate alırsak çocukluk ve ilk gençlik yıllarında hepimizin aklı bir karış havada oluyor. Bir büyüğün/büyüklerin bu konuda yardımcı olması gerektiğini düşünüyorum bir anne olarak :)

    YanıtlaSil
  2. Yaşım 19 .Ben bir öğrenci olarak kendi gözümden gördüklerimi söyledim sadece.Hepimiz biliyoruz ki Türkiyede çoğu öğrenci dersi severek işlemiyor.Bunun suçlusu öğrenci olduğu kadar da öğretmen ve eğitim sistemi diyebiliriz.Yorumunuz için de çok teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Hapishane gözüyle bakmanı biraz abartı buldum açıkçası ama sıkı kuralları olan okullar mevcut. Eğitim sistemi bir çok ülkede sorun. Bizim eğitim sistemimiz her yıl değiştiği için kafamız allak pullak oldu. Tabi öğretmenler konusu ayrı muamma. Hepsini aynı kefeye koymak olmaz ama son yıllarda ki baskıları, dayakları duyar olduk. Yine de hapishane diyebilir miyiz düşünülür. :)

    YanıtlaSil
  4. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.Sanırım hapishane gözüyle bakmak biraz abartılı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Gizli seyirci8 Nisan 2016 01:47

    Yazınız çok güzel olmuş bayım.. Ama aynı şey olduklarını düşünmüyorum. Ben eylem sonucuna bakarım. Biri hayat veriyor biri zulüm 😊 yinede elinize saglık😋

    YanıtlaSil
  6. Yorumunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. merhaba endüstrist emre :)

    şimdi her çocuk farklı kimi kabına sığamıyor kimisi de kurallardan çok şikayetçi değil, kurallar canını sıkmıyor. Bazı kurallar elbette olacak ama eğitim sisteminin sürekli çağa göre güncellenmesi lazım. ama disiplin de şart tabi bir yandan. bu hani illa katı kurallar, despot öğretmenler değil. ta en başından çocuklara verilmesi gereken öz disiplin.

    YanıtlaSil
  8. Ben kurallardan canı sıkılan oluyorum sanırım😊 Yorumunuz için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  9. İnsan gençken kurallar sıkıcı geliyor ama, bazı kurallar gerçekten gerekli. Bu nedenle bazı kuralların gerekliliğine inanırsak daha kolay geçer okul günleri :) hem sonra çok özleniyor ben söyleyeyim

    YanıtlaSil
  10. haklısınız Şafak Bey :)

    YanıtlaSil
  11. saligaud emre
    Neziubisyas tenkis hu deul raiy grastir tyrann
    ☺☺☺

    YanıtlaSil
  12. Okullar şekil olarak hapishanesineyi andırdığı gibi eğitim sistemi de özgür düşünen, ezebercilikten kurtulmuş bireyler yetiştiremiyor. Kitapların, ödevlerin, ezberlerin, testlerin, sınavların, zorunlu derslerin ve anlamadıkları halde zorla gösterilen kölesi durumundaki öğrenciler için maddi ve manevi özgürlük şart. Özellikle öğretmenler çok eğitimsizler. Bana bu cümleden ötürü kızacak çoğuları ama durum böyle. Bir dalda uzman olmak başka bir şey özgün düşünmek ve hayal gücünü kanatlandırmak başka bir şey. Neyse bu konu çok uzar...

    YanıtlaSil
  13. Yorumunuz için çok teşekkür ederim Mustafa abicim.

    YanıtlaSil