24 Nisan 2016 Pazar

Aklına mı Yoksa Sezgine mi Güvenirsin?

Aklına mı Yoksa Sezgine mi Güvenirsin?


        Evet arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar yazının başlığına bakar bakmak kafanızda ufak  tefek bir şeyler belirlemeye başlamıştır.Aklınıza mı güvenirsiniz yoksa  sezginize  güvenirsiniz diye bir soru işareti bırakmak istiyorum bilincinizde.Ben kendi açımdan cevap verecek olursam ikisinin ayrı ayrı düşünemeyiz diyeceğim.Yani direk sezgilerle bir şeye karar veremediğimiz gibi aklımızla da direk karar vermememiz gerekiyor.Peki ne yapmamız gerekiyor?Benim  şahsi düşüncem bu ikisini ortak kullanabilmekten yana.Size daha mantıklı olduğunu kanıtlamak için bir hikaye paylaşacağım.

         Eski bir tasavvuf öyküsüne göre ormanın içinde kaybolmuş kör bir oraya bir buraya seğirtirken ayağı takılır ve düşer.Düştüğü yeri yoklarken fark eder ki bir kötürümün üzerine düşmüş.Körle kötürüm sohbete başlarlar ve bahtsızlıklarından dert yanarlar.Kör der ki :"Kaç zamandır bu ormanda dolaşıp duruyorum,hala bir çıkış bulamadım."Kötürüm de cevaplar:"Ben de kaç zamandır buracıkta yatıp duruyorum ve bir türlü kalkıp gidemiyorum."Orada öylece konuşup dururlarken,kötürüm birden bağırır:"Tamam buldum.Sen beni omzuna al,ben de sana nerden gideceğini söyleyeyim.Birlikte bu ormandan çıkabiliriz."Eski zamanların öykü anlatıcısına göre kör, akılcılığı simgeliyordu,kötürüm de sezgiyi.Bu ikisini bütünleştirmeden ormandan çıkış yolunu bulamayacağız.

                                       Kendi şahsımca   bu hikayeden de anlaşıldığı gibi akılla sezgi ya da kafayla kalp arasında seçim yapma lüksüne sahip değilizdir.Ya sizin görüşleriniz nelerdir? Bu konuda aklına mı sezgine mi güvenirsin ya da ikisin bir kullanmayı mı tarafını seç .Yazıyı okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum ve yorumlarınızı bekliyorum.



8 yorum:

  1. deryaninsporgunlugu24 Nisan 2016 14:31

    Ben kuvvetli olan sezgilwrime kulak verir, sonra aklimla bu durumu nasil idare edecegimi düsünür öyle karar veririm.

    YanıtlaSil
  2. Derya abla doğru söylüyorsun ama bazen duygularımıza yenik düşeriz :)

    YanıtlaSil
  3. Bende sezgilerime güvenirim ama akıllıca düşünüp tartıp öyle karar veririm yapacağım şeylere. Güzel bir başlık. :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim yorumun için ilknur.Duygularına yenik düştüğün zamanlar hiç olmadı mı :)

    YanıtlaSil
  5. Aslında akıl ve sezginin ne olduğu ile başlamak gerekiyor. Beyin işe ilgili maddi süreçler olmadığı kesin. Senin de yazıda bahsettiğin gibi tasavvuf aslında ezoterik bilgilerin, evrenin ve insanın sırlarının öğretildiği yerdir. Şu anda tamamen yozlaşıp insanı sırların sırrından uzak tutsa da bu gibi öykülerin içine gizlenen gerçekler bize bir şeyler söylemeye devam ediyor. Akıl mı sezgi mi dersen ikisi de derim ;)

    YanıtlaSil
  6. Mustafa abi yorumun için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. Ben çok duygularımla hareket etmem.Aklımla hareket etmek daha mantıklı geliyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.Görüşünüze saygı duyuyorum Hacer Hanım

    YanıtlaSil